fredag 5 juli 2013

Fredag - cykeldag + miniPB

Hallå!

Idag så vaknade jag som vanligt seg och trött, stel i benen men det brukar gå över när jag vaknat till. Bestämde mig vid frukosten att jag skulle cykla till jobbet. Sagt och gjort så packade jag ner mina löp och vanliga kläder i min perfekt stora Ospreyväska och trampade iväg. Det kändes lite ovant att använda benen så tidigt på morgonen men kom rätt snabbt in i ett skönt tempo, sisådär 25km/h.

Passerade många på vägen men jag är en sådan cyklist som stannar vid rödljusen och tar det lugnt om det är mycket folk, helt enkelt så tar jag hänsyn när jag cyklar för jag vet att det är många som inte tänker på att det kan göra ont att bli påkörd av en cykel...och att det även gör ont för cyklisten!

En del kör förbi mig när jag står och väntar på grön gubbe för att de inte orkar stanna, 100m efter susar jag lätt och ljudlöst förbi dem igen medan de kämpar på. De bör väl tänka om och se rödljusstoppet som en snabbpaus så att de orkar trampa på lite bättre. Det måste inte gå långsammare bara för att man stannar någon minut här och där!
Skönt med lite morgonträning i alla fall och snart var det dags för träning 2 av 3, nämligen lunchjoggen.

Jag har i veckan sagt att jag ska testa mig på ett nytt pers på 5km i Ursvik. Med en 800m uppvärmning och lite lite löpskolning så gav jag mig iväg med en kollega tätt i hasorna.
Tanken var att han skulle jaga så att jag inte skulle slappna av i början, men eftersom jag sällan kollar bakåt så vet jag inte hur länge han jagade.

Mitt tidigare pers var på 21.31, trots stela ben så gick det över en minut snabbare, jag kom in på 20.25 så snart är jag under 20 gränsen vilket är bra för den banan. Den är kuperad och överlag jobbig!

Snart är arbetsdagen slut eftersom vi har korta fredagar nu på sommaren och då väntar min cykeltur hem på ca 15km.


En riktigt fin träningsfredag som ska avnjutas med en god öl ikväll :)

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar