fredag 11 oktober 2013

Vecka 41

Denna veckan har jag äntligen kommit igång som jag ska med träningarna igen.
Efter V.40's torsdagsträningspass som var 3000m - 2000m - 1000m seriepaus och sedan 3000m var jag trött och benen kändes tunga för att inte tala om hälsenan som envist gjorde sig påmind i varje steg.
Lite löptränarutbildning på det hela helgen och nu så har jag intyg om att ha gått löptränarkurs 1 och 2 så att jag får vara löptränare!

I måndags så kände jag mig pigg och glad så gick in till gymmet och skrev på för ett nytt gymkort. Nu måste jag komma igång även där för att stärka min bål, min rygg och kanske lite armar också. 5 månaders gymuppehåll är inte ok hehe

Tisdagen = intervallpass igen. Eftersom det närmar sig Hässelbyloppet så skulle dagens pass bli något längre men där intervallen skulle bli totalt 10km.
Vi hade uppjogg i ca 3km till Vallhallavägens slut (mot kaknästornet) och därifrån blev det 5km till Skansen i 4.30 min/km tempo, ganska kuperad väg dit. Sedan vända tillbaka och springa 3km i 4.20-4.15min/km fart för att avsluta sista 2km med 4.05-4.00 min/km fart.
Det kändes ok men något tungt, posititvt var att hälsenan inte kändes så mycket. Tillbakajogg 3km gjorde att passet blev 16km + pausjogg några hundra meter mellan serierna.

I onsdags så hade jag mitt sista simningspass. Nu har jag gått en kurs i crawl och jag måste säga att det är grym skillnad mot när jag började. Nu är det inte alls lika jobbigt och framförallt är det roligt att simma!
Jag har fortfarande mycket att lära men hör man att man har lite talang för simning så blir man ju inte direkt ledsen och vill sluta!
Just nu står jag i kö till fortsättnignskurs med start nästa vecka men jag tror inte att några hoppar av sådär i  slutet så då får jag gå kursen i januari istället! :)

/ David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar