måndag 8 april 2013

Fullt upp...av positiva saker!

Hej!

Fullt upp som sagt, snart är det dags för TEC och förutom att jag tillsammans med Jonas arrangerar TEC så ska vi båda springa. Jonas som är en van ultralöpare ska springa 100miles och jag ska ge mig på 50miles, alltså 80km.
Dock så har jag ju lite andra förutsättningar, skulle det vara så att jag måste hjälpa till mer och vara funktionär så kommer jag att bryta loppet. Jag ser det här som en utmaning men min huvuduppgift är att finnas där som hjälp för andra löpare också. Därför så kommer jag också att starta 12.00 istället för 10.00. Då får vi iväg alla löpare och jag hinner se så att den första varvningen rullar på bra. Känns allt ok då så kör jag igång 12.00 och ett drömmål är väl att klara det på under 8h.

Målet är att slå mitt nuvarande distansrekord på 50km, 52km om man räknar att jag var tvungen att jogga till starten och kom fram 4min innan starten gick, hämtade ut nummerlappen och iväg några hundra meter till startfältet. Många nya erfarenheter fick jag och kommer väl förhoppningsvis komma ihåg dem nästa helg...bland annat, INTE starta för snabbt!
Tävlingen den gången var SUM, hösten 2011, en bra ultradebutstävling anser jag eftersom det var varierat underlag och trevlig bana, bra arrangerad och trevliga löpare.

Förutom TEC som jag vet kommer bli en utmaning ska jag ju snart ut på min härligt långa cykeltur, "Skandinaviens huvudstäder". Köpte idag en liten kartbok så att jag inte åker vilse, inte så mycket iaf :)
Imorgon ska jag kolla runt lite på eventuellt tempostyre, det kan nog vara rätt så bekvämt! I övrigt så ligger jag väl kanske lite efter i planeringsstadiet men känner att det kommer gå bra i alla fall. Min högsta önskan är att det är väl sopat runtom där jag ska cykla. Känner mig inte motiverad att behöva göra slang och däckbyten varje dag.

För övrigt funderar jag på att springa Springcross 20 april...det beror lite på om jag kommer runt på TEC och hur min kropp känner sig...
Året jag fick pers på LL, 2.35, i år blir det putsning på det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar