torsdag 10 april 2014

Täby Extreme Challange 2014 - en utmaning från två sidor

Som en av arrangörerna av Täby Extreme Challange är jag enormt glad nu när det närmar sig, bara två dagar kvar!

Frågor strömmar in och man kan nästan ta på nervositeten, förväntningarna och den glädjen som är just nu. att folk från hela världen kommer hit "bara" för att springa 50 eller 100 miles är fantastiskt. Över 220 personer kommer att vara kring start/målområdet under dagen, löpare framförallt men många anhöriga, vänner, pacers och nyfiken publik som råkar vara kring Ensta Krog.

Det här är hittills det största av de TEC som utförts, rekordstort startfält, rekordmånga i damklasserna, ny nattklass och om inte det är nog med rekord så kommer det i alla fall bli ett rekord försök på 50miles, under 5timmar 55minuter och 55sekunder!

Jag har en passion att arrangera saker tror jag och speciellt denna tävling för det är så otroligt härliga människor som man kommer i kontakt med!

Som löpare på 50 miles försöker jag planera mina varv för att jag ska hålla, när jag ska äta och jag är i valet och kvalet att köra med en lur i örat med lite musik...jag springer ju aldrig annars med musik men det kanske vore bra att testa och funkar det inte så kan jag ju ta resterande varv utan :)

Mitt tidigare mål har varit 8timmar men jag har under våren börjat inse att mina hälsenor tog ut sin rätt med mycket vila och lite löpning. Efter ett 6timmarslopp i början av mars hann jag 56.57km. Det är ju inte alls ok om jag ska pressa mig under 8 timmar på 80km men trots det har kroppen känts pigg och kry senaste veckorna.

Igår sprang jag tillochmed 70sek intervaller och vara nere på 4.01 - 3.18min/km fart
Jag kommer att göra  allt för att lyckas!

Hur det än går kommer det att bli kul, det kommer att bli tungt, det kommer att bli historiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar