onsdag 18 maj 2011

Bättre sent än aldrig =)
















Godkväll!
Ursvik start & mål-område direkt efter åskskuren!












Jag på väg hemåt efter att ha bytt om, kändes lite "dumt" att ta på sig skjorta mm som jag hade haft på jobbet när man va lerig och dann men de andra kläderna var ju sjöblöta.

Ja, igår var det tävling, idag valde jag att orientera!
Från Henriksdahlsberget - kaknästornet i bakgrunden



Det är ju en toppenidé som Nacka kommun tillsammans med sjöstaden har kommit på. De har skickat ut en karta med 60 markeringar på. Det är allt med korta till väldigt långa avstånd. Olika svårighetsgrader för åtkomlighet också. Allt för att man ska ut och röra på sig lite :)




Skymtar Hammarbybacken vid högra höghuset, globen till höger







Själv ser jag det som ett ypperligt tillfälle att få springa på ställen jag inte sprungit på förut, ta kontroller och kunna variera mellan terräng och asfaltslöpning! 

Idag tog jag 6st kontroller och kom upp i en sträcka på 10.37km. Det kändes bättre i benen trots lite småkänningar. Hittills har jag tagit 14 st.







Sista 2km klämde jag av på under 8 min, benen rullade på ordentligt och jag kände att det är så här det ska vara på lördag!
Ryssviken
Imorgon blir det nog lugn jogg 5km eller så för att ha fredag som vilo/resdag! Längtar till lördag verkligen, är mycket taggad!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar