måndag 14 november 2011

Back on track!

Hej!

Har varit helt frånvarande från bloggandet men dock inte från träningen. Det är mycket som har hänt sedan 1 nov. Från nu kommer jag att vara mer frekvent med skrivandet igen!

Snabb summering = 4 PT pass, 1 lång pass á 44km, mindre löppass, badminton och är numer en förlovad kille! :)
Det är nästan så att man känner igen sig!
PT - passen, nu har jag gjort mina 4 introducerande pass. Det första skrev jag ju om tidigare, de tre andra har varit för att komma in i mitt schema över 2-spliten (de passen jag ska köra helt själv). På torsdag så kommer första cirkelpasset och mina förväntningar är höga på att det ska bli riktigt tungt. Tränaren jag har är jättebra, pushar en framåt, kommer med många tips och är mycket trevlig. Hemsidan håller på att uppdateras men här är hans sida: Elite personal training.

1 Långpass - Detta var dagen innan alla helgonahelgen så vi var lediga på fredagen. Jag och en kollega hade tänkt ta ett långpass på ca 30km från Hammarby Sjöstad till Solsidan - Saltsjöbaden stn och tillbaka. Det råkade bli lite längre än vi tänkt men det var jättetrevligt! Bra väder, underbart fika vid Saltis stn och sedan sprang vi längs Saltsjöbanan till Slussen. Totalt blev det ca 44km och inkl. fika samt bensträckarstopp så tog det "bara" 4h 05min. Fram till Viking Linebåtarna så sprang vi i prattempo och väl där skenade J fram mot Slussen och jag hamnade efter :)

Lunchlöpning har det blivit någon enstaka gång samt ett backpass i Hammarbybacken med stavar. Riktigt bra träning!

Badminton för två veckor sedan och även nu ikväll, riktigt bra och jag blir lite bättre för varje gång...även om det inte alltid märks hehe
Till vänster, strax under globen, där föll jag ned på ett knä. =)
Jag tog tillfället i akt i helgen och friade till min sambo, hon sa ja. Datumet var 111111 men det var faktiskt inget jag hade planerat in sedan tidigare, men lätt att komma ihåg :) Det blev ned på knä vid vattnet ute på en brygga i sjöstan med utsikt över stan som lös i mörkret. Som lite extra krydda efteråt så började fyrverkerier smälla, något som inte jag hade beställt men tackar de som skickade upp några stora pjäser "bara för oss" haha

En av de bästa helgerna i mitt liv kom det att bli helt klart!!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar