onsdag 9 oktober 2013

En månad...

vila/svacka/skador...ja allt har absolut inte varit dåligt men tråkigt när man kommer ur fas!

Vad har jag gjort...jo jag har ju faktiskt inte bara legat på latsidan. Vi åkte till Fuertaventura och bodde på Las Playitas.

En vecka fylld med träning, tävlingar, sol och massor av bad. Jag deltog i 3 olika tävlingar, den första var Aquathlon.
En bana med 3.2km löpning, sedan 200m simning och sedan 3.2km löpning igen. Solen låg på så det var tungt! Jag hade bara simmat två gånger på min crawlkurs och det i 25m bassäng, nu var det en olympisk 50m bassäng. Jag orkade hålla crawlet uppe 25 meter, sedan blev det bröstsim för att försöka avsluta med crawl sista 25m igen.
Jag tappade en placering under simmet men annars behöll jag en pallplats och kom 3a. Riktigt roligt att skifta så det blir nog något swimrun framöver!

Andra tävlingen var löptävling 13.5km, upp till en fyr och tillbaka "Lighthouse Run". Dagen innan hade vi cyklat fel och hamnat på den här vägen...det var väldigt brant.
Första 3km är uppför och sedan lite varierant med en del plana partier, sedan ser man fyren och inser att det är inte långt kvar...då får man veta att det är 800m backe med 17 graders lutning på...tufft? JA!

Jag hade sällskap med 2an och 3an ett bra tag, jag drog ifrån 3an uppför och det kändes bra, Swiss Alpine var väl nyttigt kanske...
Men efter nedförslöpan och någon ytterligare kilometer fick jag håll och saktade automatiskt ner så att jag självklart blev omsprungen och avhänd. När det var 3km kvar fick jag fart under sulorna igen och avslutade i härligt 4min/km tempo. Jag var nöjd och fick en tid runt timmen och slutade 4a medan jag trodde att det kunde bli uppåt en 80 min och placering långt bak.

Den sista tävlingen var 10km och den klappade jag ihop på rätt så rejält, även denna något kuperad men inte som Lighthouse Run dagen innan.
Det blev under 45 minuter i alla fall och var väl nöjd med tävlingen och min 5e plats eftersom jag tränat under dagen också.

Testade för övrigt Combat och något street dance pass, riktigt skoj! :)

Tillbaka till Fuertaventura blir det absolut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar