tisdag 15 oktober 2013

Tisdagsintervall - uppvärmning inför Amsterdam

Hej hopp!

Har väl smält lite söndagens Hässelbylopp och siktar som sagt på en bra tid på halvmaran! Lite efterklokt kan jag säga att Hässelby var ett jättebra snabbt träningspass på 10km. :)

Idag så var det intervaller på Stadion:
Uppjogg 3km, intervall 9 x 1000m
4.25 x2, 4.20 x2, 4.15 x2, 4.10 x2 och 3.42 x1
Från Stockholm Stadion i somras när vi i FK Studenterna ordnar Långlöparnas kväll (10 000m)!

Eftersom vi körde på bana så avslutade jag med en finfin 200m för att se hur snabbt jag kunde springa efter 9km intervaller. Det blev 32 sek...bara 13 sekunder efter världsrekordet... Siffran 13 förföljer mig, det var ju med 13 sekunder jag missade pers på Hässelbyloppet!

Efter det blev det 1km nedjogg.

Min sista intervall som gick i 3.42min/km fart kändes oförskämt bra faktiskt, såklart jobbig för den var snabb men ändå inte plågsamt jobbig utan jag kunde slappna av i både andning och löpsteget.

Vi snackade massa tider och upplägget inför söndagens halvmara...frågan är hur man ska göra. På väg till tunnelbanan tänkte jag "Ska jag öppna som vanligt och försöka gå ut hårt...och sedan...fortsätta hårt och se var det slutar."

Jag är ingen vidare taktiker men det känns ändå som det är bära eller brista...det värsta som kan hända är att jag missar pers med 13 sekunder igen hehe

Drömmål - SUB 90min, Nöjd - SUB 95min, Icke nöjd - Allt över!

Imorgonbitti ska det simmas! Så nu är det dags att sova, ska ju åka om 6h 30min! :O

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar