fredag 14 februari 2014

Cause I'm TNT...och lunchlöp i Ursvik!

Nu äntligen har jag gått med i TNT...Team Nordic Trail. Lite skogslöpning är aldrig fel och jag hade ju faktiskt lovat en av grundarna att jag skulle gå med om det inte inföll någon av de andra dagarna jag har träning.

Debut i onsdags: Vi joggade till baksidan av Hammarbybacken för att plågas med härliga pyramidintervaller. De första var mer stig/bred stig och hade tiden 1-2-3-2-1 minuter med 45sek vila. Jag sprang på i ett helt ok tempo och redan innan var jag varm så jag sprang i T-shirt :)
Efter dessa joggade vi vidare till nästa bana vilken skulle bli mer teknisk och något blötare bana. Denna gång var det 30-60-90-60-30 sekundersintervaller med 30sek vila. Lite småhala stenar men de kändes halare när man förjoggade banan än när man trycker till.

Nedjoggen tillbaka på baksidan av Hammarbybacken, över ett krön och ned för den branta delen på den högra (om man står och kollar upp mot backen) sidan av backen.

Nästa vecka var det visst backpass i just den backen som väntar, det ser jag fram emot. Skönt med 1h pass också, kortare än vad jag är van vid och det blir inte samma sträcka men desto mer balans och teknikträning i trail än på asfalt, att springa både och är kanon!

Idag på lunchen blev det ut i Ursvik, denna gången testade jag en variant, MTB-spåret i Ursvik några km innan jag vek av och körde tillbaka mot jobbet.
Tyvärr är den för lång för att ta sig igenom på en lunch men det får bli någon kväll efter jobbet istället :)

Nu blir det mer jobb innan det bär av hemåt för en händelserik helg!

Glad alla hjärtans dag på er alla ! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar