torsdag 6 mars 2014

Snart Skövde 6h

Jag börjar nog bli lite nervös inför helgen!

Tänker att jag hela tiden funderar på hur benen känns, tempot när jag går mm. Hittills under mina få 10-20 km träning per vecka så känns det ok i hälsenorna efter några km, sedan kan jag både öka tempo eller ligga och mala på utan att det känns jobbigt...men 6 timmar, det blir en utmaning!

Min plan är att försöka hålla ett sådant jämnt tempo som möjligt, skulle det gå för snabbt i början så kan jag alltid ta en längre paus efter halva...om det behövs!

Jag har funderat på om man ska testa något nytt som musik eller ljudbok men jag vet inte, jag tycker det är skönast att springa utan men sen har jag inte testat 6h på en 1500m bana hehe Jag tror mycket tid i början går åt att prata med folk som man träffat genom åren och de som ska springa TEC om drygt en månad.

Vore skönt om man kom in i ett pratläge och bara malde på :)

Mitt mål? Jag har tre mål, som alltid i tanken men nu börjar jag bli generös och delger andra om det...drömgränsen är ju över 65km, huvudinriktning 60km och jag bör komma mer än 55km för att va nöjd.

Grunden till detta är mina hälsenor som kan sätta stopp tidigare än väntat och den lilla träningen jag har sedan ca 6 mån tillbaka tack vare inflammationen. Skam den som ger sig...denna tävling som delmål och TEC 50 miles är mitt huvudmål sedan en tid tillbaka så därför tänker jag genomföra dessa!

Ont kan jag ha sen :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar