måndag 14 februari 2011

Alla ♥ dag, även med inslag av träning!

Känner mig förvånansvärt pigg efter lördagens 5 mils-löpning så idag blev det gymmet med min sambo! Min fotknöl blev lite svullen efter eröfvringen men det är bättre idag så jag körde ett 30 minpass på trampmaskin. Kändes lika bra i foten som i resten av kroppen då jag hade inställt på mountainclimb och nivå 15 av 20.

Men jag tror jag är lite konstig...som sagt i lördag nytt personbästa i löpning men trots det så är jag sugen på att komma ut och springa så snart som möjligt igen! Kanske redan imorgon, då bör min fot vara hel igen! :)

Igår hade vi besök av mina föräldrar, nyss hemkomna från Nya Zeeland, Cooköarna samt LA och sambons föräldrar, nyss hemma från Ischgl (Alperna),  med ett av barnbarnen. Det blev fika och sedan snowraceråkning med barnbarnet. Sedan stannade mina föräldrar kvar på tacomiddag, mycket trevligt!

Pappa var rätt trött för att han kom direkt ifrån Vikingarännet, 80km på långfärdsskridsor. En tid på ca 4 timmar och 40 minuter är riktigt bra eftersom han inte åkt något i vinter och för några dagar sedan kom hem från en lång resa :)

En väldigt bra uppladdning inför Vasaloppet

(Öppet spår) som vi ska åka 27 februari!





Resultat
Promenad x 2 (dit och hem) 15 min/sträcka
Gym 
Träning - överkropp, biceps och triceps
Trampmaskin 30 min - snittpuls 140slag/min, 400 kalorier

Lördagens Resultat
Löpning - Öfre All In -  51.4km, 5h 25min, snittpuls 167 slag/min, maxpuls 185 slag/min, 3341 kalorier, snitthastighet 9.25km/h

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar