lördag 12 februari 2011

Öfre All In - det gick ju faktiskt!

En solig dag, ungefär vid klockan 09.00 så bar det av, 17 löpsugna killar och tjejer skulle inta Östermalms alla gator!  Det verkade som om det skulle bli en fin dag med sol och klart väder.

Från början visste jag inte så mycket vad det innebar när ja först hittade "Öfre All In" på funbeat.se men nu i morse så började jag bli lite nervös trots allt. Exakt sträcka visste ingen men det skulle i alla fall vara längre än mitt personbästa på 30km (Lidingöloppet).

Det här är ena sidan, så ca hälften av alla gator vi skulle springa på. I början gick det väldigt bra och ett lagom tempo, när vi hade passerat 21km så var det en som satte sitt personbästa. Vi stannade först vid en SevenEleven där jag köpte en banan, en mer och en proteinbar. Det var gott att få i sig lite även fast jag tidigare ätit gröt till frukost. När vi satte igång att springa igen så kändes det lite kallt men efter någon km så blev jag varm i kläderna. När vi passerade Fältöversten så passade vi på att äta på McDonalds, ännu ett tillfälle att få i sig något varmt och sätta sig ner en liten stund.

Efter ungefär 25-30 minuter stog vi redo att fortsätta vår erövring och det kändes fortfarande bra i kroppen! Det var först en bit efter andra fikat på café Mocco, och strax efter tangeringen 40km som mina ben började kännas tunga, jag hade ont i ena knät och i vristen men lyckades hanka mig fram och de övriga 6 som var kvar höll samma tempo som innan och väntade på mig om jag kom för mycket bakom. Givetvis så ville jag inte avsluta när det inte var så långt kvar!

När Bernt sedan sa, sista gatan så försvann smärtan för ögonblicket och ett leende kikade fram, snart så hade jag lyckats med en erövring, min allra första! När vi kom fram till svampen där vi startade så hade vi sprungit i ca 5timmar och 25 minuter, totalt hade vi varit ute i ca 6timmar och 41 minuter med rasterna inräknade. Sträckan varierade lite beroende på gpsklocka men den på bilden visade 51,41km (6:30min/km tempo). Alltså ett personbästa med över 20km!
Jag klarade det och blev en av 6 Löpargrefvar och 1 Löpargrefvinna af Öfvre!




Stort tack till Bernt och Daniel som hade planerat och ordnat detta och alla som gav mig motivation att eröfvra Östermalms alla gator. Roligt att träffa och prata med alla som deltog =).

Jag kan väl säga att jag inte blivit avskräckt trots att mitt knä värker och att jag hoppas att kunna vara med vid fler erövringar och kanske springa mitt första tävlingslopp med ultradistans. Blev rekommenderad att testa Lidingöultra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar