måndag 11 mars 2013

Fystest på Bosön

Jag är med och springer i en löpklubb, FK Studenterna. Det känner jag hjälper mig både i min träningsutveckling samt motivation och det är väldigt roligt att springa med andra som delar löpintresset. 

Vi tränar i två gånger i veckan och sedan brukar det bli ett långpass på helgen. Förutom det så springer jag en kortare sträcka på fredagslunchen med några kollegor. 


I februari så var vi ute på Bosön för ett fystest, mitt första. Bosön är lite av mitt favoritställe, det är nog mest stämningen, man blir så oerhört peppad av att vara där!
Nedan ser ni testövningarna samt mina resultat.

Flygande 30m - 3.92sek 
Flygande 30m baklänges - 7.00sek
Plankan - 4.02min 
Längdhopp från stillastående - 2.33m 
Kast med 4kg kula baklänges - 10.2m 
Spänst, mäta upphopp - 42cm
Brutalbänk - 12ggr (note to self, inte mesa i början! första gången jag testar)

De flesta grenar hade jag inte testat innan så där finns nog bättringspotential till nästa gång. Klart stolt över min planktid och så sänkte jag mitt pers med 2 hundradelar på flygande 30. Kast baklänges hade jag kraften men inte riktigt tekniken, släppte kulan för sent så att den inte fick den ultimata vinkeln på utkastet. Men som sagt, bättre resultat nästa gång!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar