tisdag 12 mars 2013

Såhär ser min Skandinavientur ut!

Hej!

Nu är jag hemkommen efter löpträning med Studenterna, det stod 45min löpning på schemat. Först har vi alltid uppjogg i ca 3km och sedan löpskolning innan själva passet börjar. Vi delade in oss i fartgrupper och min grupp skulle börja i ca 4.50min/km tempo och i slutet gå ned mot 4.30 som är vår tröskelfart.

Vi körde igång och benen kändes pigga genom hela passet. Jag sprang även ett kortare 5km pass på lunchen idag för att få bort en spänning i ena vaden som efter det släppte helt!
När vi sprungit i 45min var vi så nära 10km så vi fortsatte för att få ihop 10km, tiden blev strax över 46min och de två sista kilometerna gick i 4.20min/km tempo. Därefter nedjogg i ca 3km.
Så dagens träning blev 21km löpning.

Gårdagens träning blev ett litet triathlon på gymmet. Rodd 1600m (10min), cykel 13km (24min) och löpning på löpband i 4km i (16.56min). Därav min känning i vaden, har inte cyklat på länge men nu är det ju dags att börja!

Dagsetapper - Skandinavienturen

Dag    Stad                                      Sträcka
  1. Stockholm - Örebro               220km
  2. Örebro - Arvika                     190km
  3. Arvika - Oslo                         140km
  4. Oslo - Grebbestad                  190km
  5. Grebbestad - Göteborg           145km
  6. Göteborg - Helsingborg          235km
  7. Helsingborg - Malmö              50km
  8. Malmö - Sölvesborg                225km
  9. Sölvesborg - Kallbodabaden    205km
  10. Kallbobaden - Västervik          205km
  11. Västervik - Nyköping               200km
  12. Nyköping - Stockholm            120km
Totalt blir det 2125km, jag la om rutten från Malmö så att jag åker längs hela kusten hela vägen istället för att gena så jag lägger till en dags cykling.
Cyklingen från Helsingör till Köpenhamn blir en lugn, förhoppningsvis njutsam tur och då kan jag vila upp mig lite.
Arvika till Oslo blir en tung tur då det är mycket höjdmeter kring gränsen, men det ska väl gå det med!

Nu blir det sova, på återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar