fredag 15 mars 2013

Torsdagsintervaller och fredagsmys

Hej!
Igår torsdags så var det dags för ny träning med FK Studenterna. Kände mig lite stel i benen från tisdagens 16km men var taggad för dagens intervaller. Men skulle det bli 8 eller 10 st intervaller?

Det är alltid inspirerande att komma till träningen och möta löpsugna löparvänner. Vi körde uppjogg från KTH-hallen via Valhallavägen ned till Djurgårdsbron och där hade vi löpskolning längs vattnet. Efter 4 koo så bestämde jag mig för att springa 10 x 1000m. Första 1000m gick snabbare än tänkt och jag saktade medvetet ned då vi skulle hålla tröskelfart.
Mina intervaller flöt på i 4.20min/km tempo och 60sek joggvila mellan dem. De sista två intervallerna gick lite snabbare bara för att växla upp lite innan nedjoggen tillbaka till KTH-hallen.

Det var uppträdande på Cirkus så det var mycket folk, bilar och spårvagnar som körde runt så jag fick sicksacka en del men det gick bra.
Det blev totalt 17km då inkl. upp/nedjogg samt joggen mellan intervallerna.

Både onsdag och idag blir det vila men imorgon blir det nog ett långpass och på söndag innebandy. Nästa vecka så bör jag komma igång med cyklingen ordentligt. Det var för kallt i morse :)

Nu blir det fredagsmys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar