måndag 11 mars 2013

Mitt kommande cykelprojekt

Hej!

Tidigare har det mest varit en tanke, "en rolig grej". Nu är det offentligt och jag håller på att förbereda mig inför min kanske hittills största utmaning, men fortfarande så tycker jag att det ska bli "en rolig grej". Cykla från Stockholm till Oslo för att fortsätta med Oslo till Köpenhamn och för att slutligen cykla längs kusten Köpenhamn till Stockholm. En nätt sträcka på ca 2000 km eller om man vill 200 mil!

Upplägget kommer att vara väldigt enkelt och jag siktar på att detta tar 12 dagar då jag tänkte ha en dag i Oslo och en dag i Köpenhamn som vilodag.


Jag cyklar med väldigt lätt packning, ungefär som när jag körde Mälaren och Hjälmaren runt. En 13L ryggsäck där det nödvändigaste är med och i övrigt så kommer jag sova på vandrarhem som jag håller på att planera in.

Jag kommer att lägga upp min preliminära rutt inom kort! Tips och övernattningsförlag mottages gärna :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar