torsdag 28 augusti 2014

Dubbeltisdag

I tisdags så blev det dubbelt upp med löpningen! Under lunchen så sprang jag och en kollega på Sundbybergs IP, fartintervall.
Vi joggade upp ca 1.3km innan vi skulle göra 15 x 366m (banans längd i sumpan). Vi började i 92sek tempo men gick efter 4ggr ned till 90sek tempo, när det var 6 kvar gick vi ned till 88 sekunderstempo och den sista släppte vi loss på 3.38min/km tempo och ett 80sek's varv.

Det kändes bra men lite tungt i mitten, något kort uppvärmning och lite småstela ben sedan helgen. Känner att de farterna är acceptabla men frågan är hur länge jag orkar hålla dem nu när jag varit borta så länge från min vanliga träning?

Testet blir på torsdag på Långlöparnas kväll på Stockholm Stadion!

På kvällen hade jag en möjlig adept provträning med oss i Studenterna, jag hade kort samtal innan och efteråt gav vi oss iväg. Det var väldigt lite folk på träningen pga att många ska springa på torsdag men vi hittade bra sparring åt honom.
Det blev uppjogg ca 2km sedan intervall 1000m i 4.02min/km fart och 2000m 4.18min/km fart för mig, kroknade lite på slutet och kände inte att jag ville slita och trycka på mer.

De andra fortsatte medan jag joggade ned 2km och åkte hem för att vila.

/David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar