onsdag 10 augusti 2011

Kebnekaise bokat!

Vi ska gå västra leden upp till toppen :)
Idag så har jag bokat resan som ska ta mig och pappa till Sveriges högsta berg, vi ska nämligen bestiga Kebnekaises sydtopp.

Det bär av redan fredagen den 2a september och vi flyger från Arlanda till Kiruna för att sedan ta bussen till Nikkaloukta, sedan vandrar vi 19km till STF's Fjällstuga och övernattar där. På lördagen är planen att efter tidig frukost påbörja vandringen mot toppen. Det står lite olika tider som vandringen ska ta men det är ingen brådska. Vi ska se till att njuta av utsikten och turen! Vi sover i fjällstugan natten till söndagen också för att sedan ta oss upp tidigt och gå tillbaka mot Nikkaloukta. Får se om vi tar båten över sjön, det besparar oss en del tid, flyget från Kiruna går nämligen redan 12.40 och det tar ju ca 1 timme till Kiruna från N.
Dit upp ska vi :)
Ser mycket fram emot vandringsresan. Fick mersmak av vandring nu när vi var i Sölden härom veckan. Jag har glömt att ladda kameran så att jag kan lägga in bilder därifrån, ska ladda den nu så kan jag försöka ordna det imorgon!

Annars idag så har jag gymmat för första gången på ca 3 månader, kändes ok men det är ju galet snabbt musklerna tvinar bort, orkade inga vikter som körde på tidigare!
Men som uppvärmning blev det i alla fall på en trappmaskin, 170kcal borta bara där :) När vi kom hem så åt vi ugnsstekt lax och ris med lite sås.

Imorgon så blir det antagligen lite kort och lugn löpning och sedan vilodag på fredag.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar