måndag 29 augusti 2011

Ladda inför Kebnekaise

Lifthuset vid Hammarbybacken
Skistar.com
Idag fick jag mina nya vandrarkängor Miendl Softline Ultra GX. Det börjar ju närma sig resan mot Sveriges högsta topp, Kebnekaise! 
Är väldigt nöjd med mitt inköp då kängorna var enormt lätta, endast 470g / st, vilket är ca 100g mer än mina vinterlöpskor. 
Jag fick känslan av att jag ville springa istället för att gå för att de satt verkligen perfekt och kändes inte som kängor.
Min nya löparjacka, Haglöfs, inköpt på Alewalds.
Var hemma hos föräldrarna igår och hittade ett längdskidställ som jag inte sett på länge, lånade även en stor Lundhags ryggsäck till helgen.
Jag hade sedan tidigare köpt massa saker att ha till fjällvandringar och nu kommer de allt till pass :)
Det jag ska handla är karta och frystorkad mat, sen är jag redo!

Nedför var det lite småhalkigt på alla småstenar.
Gräset är grönt mitt i backen.



Det tog mig 6 minuter att komma upp i lugnt vandringstempo och det kändes jättebra i fötterna.
Jag med Björkhagens fotbollsplan i bakgrunden




Stockholm by night






Panoramabild över Globen och Sthockholm stad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar