tisdag 30 augusti 2011

Tisdag = Tandläkare + Träning x 2

Hej!

Ja, dagen började med ett besök hos tandhygienisten, det blev till att blåsa bort lite gammalt som satt mellan tänderna med en UV-strålare. Det kändes vill jag lova och det känns fortfarande!
Men å andra sidan så är det helt rent i munnen och det är ju inte så ofta man får polerade tänder heller :)

Notis: Kommer att lägga upp årets resultat här till höger under kommande, så att alla kan se mina gamla resultat mm.
Karies och Baktus :)
Efter det "trevliga" besöket hos folktandvården så begav jag mig till jobbet, på tisdagar brukar jag och några till springa men eftersom jag kom sent till jobbet så passade jag denna tisdag. Tydligen hade de i alla fall varit 5 stycken som sprungit vilket är rätt många. Det brukar oftast vara jag och en kollega som kör tisdag + fredags löpning.

Sjöstadsfärjan
Efter jobbet så kom jag hem och hade lite spring i benen så gav mig ut på en snabbuppvärmning innan gymmet. Jag tänkte springa så att jag skulle möta M vid färjan tillbaka mot Sjöstaden men tydligen hade hon hunnit med en tidigare men jag njöt av färjeturen i alla fall.
Efter en god middag, Ungersk kycklingsoppa, så gick vi iväg till ännu ett gym för att provträna och se hur det var.
Sjövillan Motion visade sig vara rätt litet liksom P & T men tyvärr så sålde de inte in sig lika bra som P & T.

Så nu står alltså valet mellan;
fortsätta på Actic, Puls & Träning eller Sjövillan Motion. Actic är det längst avstånd till men däremot är det mycket större och innehåller fler pass. P & T har två gym i sjöstaden som man får för priset av ett. Sjövillan har en del ute träningar såsom löpning året runt, ok priser och ligger finast...vad ska man välja?
Sjövillan Motion
DAGENS TRÄNING:

Löpning: 2,3 km, tid 13min 25sek, 133kcal, snittpuls 153 slag/min
Gym: 60 min, 313kcal, snittpuls 121 slag/min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar