torsdag 4 september 2014

Långpass i skogen i onsdags

Solnedgång från Källtorpssjönsberget (mitt emot Hellasgården)
I förrgår, alltså tisdags så bestämde jag och en vän att vi skulle springa ca 15km. Kvällen såg ut att bli riktigt bra vädermässigt och vi möttes vid HBB (Hammarbybacken) vid 17.30 tiden för att ge oss av...i mitt huvud hade jag väl halvt tänkt igenom var jag önskade springa och vi började upp för HBB, bra uppvärmning?

Redan där kände jag att passet på 11.6km satt kvar i benen och det här kunde gå trögt med full packning inför Tromsö men det är bara att skuffa på i skuggan av Marty!

Vi sprang ned på baksidan, transportgrusvägen till Björkhagen till Sörmlandsleden, en favorit i repris. Inne i skogen fick jag lite mer energi, tekniskt är roligt och så känns det ju som om man springer snabbare än man gör.

Trots det tekniska kändes det lite trögt och så fort vi kom till en grusväg så drog jag ned tempot men efter 5km höll vi iaf 6min/km. Vi fortsatte på Sörmlandsleden tills vi kom till vattenkällan i skogen. Ett perfekt ställe att vända och springa tillbaka på efter några koppar kallt vatten!

Vi sprang tillbaka och skulle runda Källtorpssjön men att springa den baklänges (moturs) är inte lätt då de flesta markeringar är åt andra hållet...eller "rätt håll". Vi tog oss över fallna träd och buskar på ett icke optimalt sätt men hittade till slut tillbaka på stigen och fortsatte mot Hellas!

Istället för att springa till själva gården sprang vi höger vid en uppförsbacke och på 2.1km slingan. Vidare över vägen, in på mer grusväg och sedan ett av björkhagens motionsspår tills anslutningen mot HBB igen.

Min Runkeeper mot Marty's klocka visade ca 2km diff...så någonstans mellan 15km och 16.9km hade vi sprungit!

Benen var rätt sega och det var Marty som tryckte på så jag fick flåsa med på grusvägarna. Jag hoppas inte mitt pokerface avslöjade hur trött jag egentligen var :) En bra genomkörare inför helgens lopp!!!

Här är min karta!






Igår var vi förbi tomten och nu har de mätt ut var huset skall vara och närsom börjar de med grunden! Ska bli spännande att se hur det händer saker där varje dag nästan från nu :)
M på tomten och pinnarna med orange är hörnen på huset :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar