måndag 1 september 2014

Lugnet före stormen

Hej!

I helgen blev det inte någon träning, vilohelg kan man säga...planen var att springa på söndagen men det fanns inte riktigt tid för det förrän på kvällen och då lockade soffan, se film med M och mat!

Därför valde jag att ha lunchlöpning idag, det blev lite längre men det var en bra känsla i kroppen från början! Det man inte ser på kartan till höger är min uppjogg på 1.3km till "starten" ca 200m innan 5km skylten på Extremen, därefter sprang jag de sista 10km för att sedan jogga ned 300m.

Det kändes bra och rätt pigga ben under hela turen. Uppför va rätt segt men bättre än tidigare och på platten och utför rullade benen på och det var en skön transportfart.

Runt 52.30 landade 10km'arn på och det är 5.16min/km, rätt trevlig fart för en lunchjogg på Extremen iaf.

Vädret var perfekt som ni ser på bilden, bra temp. lätt vind och shorts + T-shirt håller minst 1 månad till!

Men det är inte det som är stormen som kommer, det är ju såklart Tromsö Skyrace!
Väderprognosen för kommande helg = REGN! och det var några mm...frågan är vad jag ska ha på överkroppen...i rygsäcken spelar det inte någon roll för jag har skydd för mobil och vattentät säck till mina saker.

Frågan är om damasker eller tunna korta sealskinz ska införskaffas??

Då kan man ju ha calfs ovanpå så rinner det inte in så mycket innuti vid ösregn, sen smiter ju damasker åt lite också...what do do?
Tips?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar