torsdag 4 september 2014

Tromsö närmar sig...

Nu när mar det sig med stormsteg, imorgonbitti 08.35 går planet från Arlanda via Oslo med slutdestination Tromsö!
Det är rätt nervöst, det ser ut som det blir en tuff uppgift att klara detta Skyrace vilket också är mitt första men samtidigt en ära att få springa världsmästarna Emelie Forsberg's (från SVT med Emelie)Kilian Jornet's tävling!

TROMSØ SKYRACE

Soul skyrunning between the sea and the skY
 Tromsö

Jag sprang med min tänkta utrustning i tisdags och det kändes ju bra om något tungt men det var nog för att jag älgade på bra på lunchpasset under måndagen. 
Vilodag igår, kort 3-4km idag bara och sedan är jag redo, redo för 4300 höjdmeter...kan man vara redo för det men lite träning?

Tankarna om hur jag ska packa, vad jag ska packa och vad ska jag göra på fredagen eller ska jag springa med stavar eller utan?
Packningen skjuter jag upp till ikväll men jag tror mig ha en aning, jag med min beslutsångest lär väl packa om några ggr :) 
Nu ser det dessutom inte ut att bli lika mycket regn som det visade tidigare i veckan, skönt! 
Glädjande är att hälsenorna inte känns som ett problem, det kommer små ilningar men inget bestående när jag springer och inget efteråt. 
Tack Sophiahemmet! :) 
I morse var det lite stopp i tunnelbanan så då slank jag in och tog en stor latte för att känna mig lite lyxig än att dricka kaffet från automaten på jobbet. Jag tycker det är avkopplande att gå till jobbet och se på olika människor i tunnelbanan eller på bussen. En del lugna, en del stressade, leenden, trötta ögon, blängande blickar på någon som lyssnar på hög musik eller "skrikpratar" i telefonen. Idag kom jag på mig att istället helt fokusera på tävlingen i helgen!
Det är mycket som känns bra och går bra...går bra...det kommer jag inte göra på söndag på väg till flyget eller kanske ännu värre på måndag på väg till jobbet! 
Tanken på att gå i trappor på jobbet, gå de där 800m till bussen hemifrån är inte något som lockar, men samtidigt en skön tanke för då vet man att man har presterat. 
Det är få saker som stoppar mig på ett race som jag verkligen vill igenom, det här blir nog mer en kamp med psyket för att få benen att pinna vidare när man har den sista bergsstigningen kvar och är trött, sliten och antagligen hungrig som jag alltid är...mörkret börjar smyga sig på...kanske blöt av regn och svett...men man vet att när man kommer imål så får man äta en av Emelies nybakade kanelbullar! 
Bara en sådan sak är redan nu något som jag vet kommer stärka mig in i det sista =) 

Jag ser fram emot och tar gladeligen emot denna smärta bara jag passerar mållinjen inom utsatt tid vilket jag självklart ska göra!!!

Helgen efter är det DN Stockholm Halvmarathon och där ska jag vara farthållare för 1h 50min i grupp D, så ni som vill springa på 1h 50min ska hålla er framför mig! 
Jag hoppas såklart vara fullt...nästan fullt återhämtad efter Tromsö och kommer peppa alla i min grupp!!!

Nu ska jag planera mera i mitt huvud, vi hörs :)

// David





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar