tisdag 16 september 2014

TNT + företagsorientering

Sena uppdateringar!

I onsdags förra veckan höll jag själv i mitt första TNT pass, jag var där ett tag innan och skulle snitsla en bana för långa intervaller men den passade nästan korta intervaller bättre. Något knepig bana som innehåll uppförslöp, blåbärsris, nedför, stig och förvirring då min bana gick som en 8. 

Jag tog med Basgruppen på en uppjogg uppför en kulle, över stock och sten för att springa lite nedför innan vi kom fram till intervallplatsen, lite löpskolning, stretch och en provspringning av banan. Sedan var det dags, 4x5min intervall, TNT'löparna öste på för fullt och gjorde ett kanonjobb, kul att se dem trycka på varje intervall!
I slutet kom mörkret och jag blev förvånad hur snabbt det kom, snart måste pannlampor fram! 

Det gick bra trots min lite smått förvirrande 8-bana. Trots allt tur att jag hittade mitt vita snöre i sista sekunden innan jag åkte hemifrån, annars hade det varit kört :)


På torsdagen hade vi idrottstävlnig med jobbet, vi samlades vid på Bosön för att få höra på en föreläsning av Aron Andersson. Bra och inspirerande med humor och glimten i ögat samtidigt som man berörs av hans historia från barnsben till idag. 

Efter lunchen så åkte vi vidare till Stockby motionsområde och tävlingen gick ut på att under tre timmar ta så många kontroller som möjligt, en del vanliga poängkontroller på papper, några obemannade som var att lösa pussel, minnesrunda osv. samt några bemannade där det var repellering, simma runt en boj, paddla kajak runt en boj och ta tid mot sig själv. 

Det var ett jätteroligt upplägg som Akazia hade ordnat åt oss. Helt klart en tävling jag gärna gör fler ggr! Vårt lag kom på en 5:e plats så vi var mycket nöjda. Därefter blev det middag på O'learys på Regeringsgatan. En hamburgare som denna var efterlängtad :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar