torsdag 8 augusti 2013

Hektiska dagar

Det jobb, springa, jobb, möte, hem och fixa bröllopsgrejs med Mickis, sova, jobb, träna, jobb träna, hem...ja och så fortsätter det lite :) 
Men det är positivt, jag trivs när det är mycket att göra så just nu rullar dagarna på och jag hittar lugnet när jag springer.

Förra fredagen blev det Ursvik Extreme, 15km med en kollega, en före detta kollega och en blivande kollega. Vi höll ihop fram till ca10 km, där bestämde sig jag och min kollega att vi skulle satsa på 80 min, klockan passerade precis 55 min på 10 km så de sista 5 under 5min fart.
Men då vi båda hade rätt sega ben så var det inte med lätthet vi satte av. Han drog ifrån mig och hade som mest en 20 - 30 meters lucka men i ett nedförslut fick jag fart under sulorna och susade förbi. Jag kom in på 79 min 55 sek, alltså OCEANER av tid kvar! 
Han kom in ca 40 sek efter och rätt förvånad över min extra energi vid 12 km. 
Våra andra vänner kom in några minuter senare och det visade sig att de hade sprungit fel eftersom de dragit om banan sedan sist. Surt men samtidigt fick de njuta lite extra av Ursvik!

På fredag eftermiddag paddlade jag och Mickis ut förbi Dalarö till Gunnarsholmen där vi slog läger över natten och grillade lite korv i solnedgången. Himla mysigt och jag gillar att sova i tält så jag var nöjd hehe

Lördagmorgon blev det bad och frukost innan vi paddlade hem våra 13.5 km igen. Väl framme vid bryggan blev det ännu mer bad och även gosande med Nils. 

På kvällen bar det av till Boule Bar där en kompis hade 30 årsfest. Vi körde en turnering följt av en god, trevlig middag och utgång. Kvällen blev till natt och mycket dansande!

Söndagen blev lite vilodag med promenad på kvällen och en onyttig middag.

Fin helg även om jag var lite slö på söndagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar