söndag 3 juni 2012

Godkväll!
Nu är ryggsäcken packad, känns som om jag kanske har med mig för mycket men här är min packlista:


Cykelutrustning Med Cykelkläder + väska Med Praktiskt Med
Cykel x 1 cykelbyxor x Duschhandduk x
Cykeldator x 1 undertröja x    
Extraslang x 2 cykeltröjor x Pengar x
Pump x 2 par strumpor x    
Vattenflaskor x Korta handskar x    
Verktyg x Långa handskar x    
Solglasögon x Armvärmare x    
Hjälm x Benvärmare x    
Cykelskor x Regnjacka/byxor x    
Enervit x Skoöverdrag x
 
Energibars x Väst -    


Hjälmmössa -    
    2 Underkläder x    
    Vindjacka x    

Mina nya snygga väska =)

Polar sa200 CAD
Delar av det ovan är ju det jag har på mig under turen men med en 13L ryggsäck blir det snabbt fullt och så väger ju vattnet en del också. Cykeldäcken är nypumpade, sadelväskan är packad med första hjälpenkit, en slang och reparationskit. 

Lite av mina nya prylar jag köpt för att för framtida cykeläventyr förutom väskan är cykeldator, cykelsolglasögon, tröja och lite energi från Enervit.
Newline cykelglasögon


Det är bra att pröva just energikit inför vätternrundan för att se vad magen tål. Jag har hört att en del har fått väldigt bråttom till närmaste toalett pga att magen är ovan av geler mm men jag har hittills klarat mig.  Man vet ju aldrig vad som händer och tråkigt om det blir så under ett lopp.




Som jag sa beräknar jag att vara iväg vid 06.00 imorgonbitti och börja söderut mot Södertälje och sedan Järna som är delmål 1, 65km, för en snabbare paus där jag ser hur allt sitter och känns.
Delmål 2 för dagen är Flen och hit är det 65km från Järna och här tänkte jag äta lite lunchpaus på 30 min och sträcka på benen.

Efter Flen väntar ca 60km cykling, jag kommer att cykla längs södra sidan av Hjälmaren och ha Läppe som delmål 3. Här får jag se hur det känns, kanske hittar någon mack att köpa en bulle, banan och dricka lite cola innan jag trampar vidare ca 40km mot Örebro.

Beroende på hur vägarna ser ut runt Hjälmaren, väder och vind så kanske det blir något badstopp.


Mitt mål för dagen är Arboga och det når jag efter totalt ca 280km cykling.



Jag kommer lägga in lite småinlägg under turen och hoppas att det blir en härlig och lång cykeltur. =)

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar