fredag 1 juni 2012

Nästa äventyr: Mälaren runt!

Men jag börjar dagen med lite löpning, efter en dyngsur tur så det blev 7.5km skön löpning i Ursvik på lunchen. De första 1.5km var lite jobbiga då jag har känningar i ena hälsenan och början till hälsporre i andra foten men det gör inte lika ont när jag springer. Innan passet värmde jag upp med övningar som vi brukar på löpskolan med FK Studenterna.
Här är min cykel Giant TCR 0
Då till mitt nästa äventyr som kanske inte är så stort för vana cyklister men för mig som glad amatör inom cykling blir det allt en prövning.
Jag ska cykla mälaren runt själv måndag 4/6 - tisdag 5/6 och kanske ta någon avstickare så det blir ca 40-50 mil innan jag kommer hem igen, jag beräknar att cykla ca 20-25 mil första dagen och dag två nöter jag på tills jag kommer hem.

Jag följer vägen som Fredrikshof Randonné 40-mila använder men som sagt så kanske jag avviker sträckan något om jag känner att jag har lite krafter över och vill se mig om lite extra.
Jag börjar hemifrån Sjöstaden söderut med Järna som första anhallt. Där jag bara tar en kort bensträckare och en banan innan jag fortsätter i riktning mot Eskilstuna.


Det är ju alltid lite svårt att veta vad jag ska packa så har ni tips så kom gärna med dem.
Planen är att jag ska ha torra underkläder då jag förhoppningsvis kan duscha och byta om när jag sovit en natt i Enköping och torra strumpor gör en enorm skillnad.
Självklart en reflexväst ifall det blir cykling på kvällen och ett extra ombyte för överkroppen plus mina arm och ben "förlängare" ifall det blir kallt.
Förutom det lite lätt energi i form av gel, vatten, sportdryck och godis.

På cykeln sätter jag en liten pump och flaskhållare, små diodlampor, sadelväska med reparationssats samt två slangar.
Jag kommer självklart försöka skriva in lite inlägg under mina stopp och ta bilder!

Någon kompis som vill ha påhälsning under vägen? Något jag glömt i min packning?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar