måndag 10 juni 2013

30 år + 2 dagar

Hej.

På lördagen vaknade jag 07.01, klarvaken...alltså redan första dagen märker jag av ett ålderstecken! Men i övrigt så kände jag mig pigg och kry, precis som dagen innan då jag var 29.
Efter frukosten så åkte vi in till stan och jag fick min present av min sambo, en Garmin 910 :)) Den är riktigt grym och nu så har jag ju inga bortförklaringar varför jag inte skulle börja med triathlon. När vi kom hem från stan så passade jag på att ta en löptur, det blev den klassiska över Danvikstullsbron och Skanstullsbron. Klockan trycktes igång samtidigt som jag tog några fina löpsteg. Första km som också blev den långsammaste slutade på 4:32min/km, sedan gick det bara snabbare, 4.10-4.20 tempo och snittresultatet för min 6km runda blev 4.17min/km.
Det jag inte hade på min gamla Polar var även farthållningen och att den sa till efter varje km. Jag kände mig snabb, lätt och glad i mina nya skor och min nya fina present på armen!

När jag sprungit klart så åkte jag iväg och handlade "party is" till kvällens fest, den skulle jag ha till en plastlåda jag hade till ölen och slippa ha ölen trängandes i kylskåpet. Sedan tillbaka hem, in i duschen och sedan städa lite till innan de första kom och knackade på. Vi hade dukat upp med snacks, grönsaksstavar, snittar, bål, vin, öl och alkoholfritt. Lite senare gjorde vi även quasadillas, minipizza och för att avsluta med grillning av marshmallows och korv!
En vandringsryggsäck skymtar i nederkant och sedan fick jag även ett  litet kryddväxthus :)
Jag fick massor av fina presenter från mina vänner och redan på torsdagen hade jag fått en del presenter av släkten. TACK!

Festen varade in på småtimmarna och jag hade mycket trevligt, man försöker att hinna prata med alla men det är svårt, jag tror jag minglade runt rätt bra i alla fall!

I söndags var man lite trött på förmiddagen men sedan åkte vi och hälsade på mormor och morfar som nyss flyttat till Stockholm från Arvika och firade det men även att mormor nyss fyllde 90 år.
På kvällen så blev det städning och pizza innan ögonen slöts och min 30årshelg var till ända. Nu siktar vi mot nya mål, frågan är bara vad....ett Ironman kan ju alltid vara något men kanske något mer?
Förslag?

Missa inte TV3 dokumentär ikväll klockan 21.00-22.00. Det är om ultralöpning etc. vi amatörer utsätter oss för mer och mer...klarar kroppen det här?


// David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar