tisdag 18 juni 2013

NYTT PB!

Hej!

Tiden går så snabbt och min mobil är inte riktigt kompis med blogger så det har gått lite för lång tid sedan sist, men här är en liten uppdatering!

Jag använder flitigt min fina 30års present - Garmin 910x, en riktig juvel måste jag säga och den fungerar riktigt fint.

Förra veckan fick jag en startplats till Söder Runt av en snäll TNT'are (Team Nordic Trail). Såg fram emot att springa på en rätt platt slinga, 10km. Jag var fräck nog att säga att jag siktade på PB och närmare 40min till några kollegor.
Mitt PB låg på 41.56min!

Eftersom jag ser att det är mer än en vecka sedan senast så kan jag bara uppdatera om att tisdagen förra veckan var intervalltisdag, på bana! Min andra gång jag springer på bana, Enskede IP och andra i min klubb sa att den var väldigt mjuk. Det är trots allt rätt skönt eftersom det är å platt och lätt att springa snabbt men man blir ju snurrig!
Jag och en kille i min grupp drog vartannat varv så vi höll ett fint tempo, började i 4.15 och den sista 800'ingen gick i 3.53min/km tempo.
Först uppjogg + löpskolning, sedan 1x3000m, 2x2000m, 2x800m och sedan nedjogg barfota på gräsplanen.

Efter tisdagen var jag rätt mör och vilade onsdag och torsdag, fredag morgon alltså dagen innan loppet så tog jag bilen tidigt till jobbet och sprang 6km. 2 fartökningar från 100-200m per km. Det kändes riktigt tungt, inget bra tecken innan loppet.

LÖRDAG - tävlingsdag!
Jag åkte in till stan på förmiddagen och lämnade in min smoking till skräddare och tog en god frukost på Bageriet Kringlan. Jättefin macka, juice och en god latte = bra start på morgonen.
När jag kom hem satte jag mig i soffan och kollade på TV tills klockan närmade sig 10.45. Starten skulle gå 12.00 vid Tantolunden så jag tog cykeln dit, bekvämt och lite uppvärmning. 
Kön för att hämta ut startnummer var lång men det var bara att stå och småprata med några runtomkring. 

Loppet blev uppskjutet 30min  pga en nummerlappsmiss men det gjorde mig ingenting då jag hann värma upp lite mer istället.
Benen kändes ok och jag var taggad, nu skulle jag gå ut i ett bra tempo och sedan hålla det hyfsat och sedan öka lite mer vid 5km och ge extra vid 9km. 


Det gick väl helt ok måste jag säga, ett snittempo på 4.03 min/km tempo gjorde att jag kom in på fina 40.39 min!
Vilken form jag är i hehe efteråt var jag inte alls sliten utan det kändes bra! Stor eloge till alla funktionärer och publik längs banan som hejade på friskt, speciellt Anneli och Mia! 
Banan var platt som väntat men däremot en himla motvind hela södermälarstrand. Här tog det bitvis emot rejält men lite tungt måste det vara. Kan varmt rekommendera loppet och självklart ska jag springa nästa år!

Är mer än nöjd såklart och nu är målet nära - att springa under 40min på 10km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar