tisdag 18 juni 2013

Tisdagsintervaller - Långlöparnas kväll

Hej!

Idag så är det ingen träning då vi anordnar Långlöparnas kväll så jag och en kollega var ute i Ursvik vid jobbet och sprang. Jag drog med honom på 7x1000m intervaller med 1min paus mellan varje tusing. Det gick bra och vi gick från ca 5min/km - 4.25min/km på sista.
Skönt att ta det lite lugnt men man vet aldrig, kanske blir några varv ikväll också när jag inte ska räkna varv!
Ja långlöparnas kväll alltså: 
Tidsprogram
18.00, 2000m, B-heat
18.20, 2000m, A-heat
18.40, 10000m, B-heat
19.40, 10000m, A-heat
20.30, 10000m, C-heat, öppet lopp för ej klubbanslutna OBS! Maxtid 45 min, då loppet blåses av.

Tävlingen är på Stockholm Stadion och publik är ju alltid trevligt så välkomna. Om jag hört rätt så är efteranmälan full redan nu. 
Jag som är med i klubben ska vara funkis, utsedd till varvräknare och det ska bli kul att se de snabbaste göra upp om en eftertraktad seger på LLK!

Rapport om hur det går samt någon bild kanske kommer upp ikväll om det hinns med :) 

Nu ska jag åka dit och hinna handla lite käk innan också. 

Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar