torsdag 18 juli 2013

Helgens bravader!

Ja i helgen "utsattes" jag för min svensexa, riktigt kul att ha de flesta av grabbarna kunde komma för att få dela dagen/dagarna med mig! TACK :)

Som liten notis kan man ju tillägga att fredagens 15km Extreme i Ursvik inte var till någon fördel.

En liten sammanfattning är att vi började med en god frukostbuffé på Elite Hotell i Saltåkvarn där jag i slutet även fick byta om till dagens klädsel, Rocky Balboas boxningsrock + shorts samt såklart handskar!
Därefter åkte vi RIB-båt i ca 60 min, helt fantastiskt snabb härlig tur, jag njöt verkligen. En sådan skulle ju inte sitta helt fel att ha själv.

Sedan kom ögonbindeln på och att gå runt på gator, ner och upp i tunnelbanan är inte det lättaste trots att man har någon som håller i en. När jag tog av mig ögonbindeln blev jag välkomnad av Roger PetterssonNarva Boxningsklubb. Jag fick göra lite övningar där några av mina gossar fick hjälpa till/vara tyngder. Allt för att förbereda mig inför en match med en av Sveriges främsta proffsboxare.

När gånggången gick var det bar att ösa på för allt jag var värd! Eftersom jag aldrig testat boxning så var väl tekniken något som försvann snabbt och viljan tog över. Efter första ronden var jag helt slut men det var ju två ronder kvar...i andra ronden när det var ca 40 sek kvar fick han inte göra något motstånd utan jag skulle slå så mycket och hårt jag kunde, eftersom han var lång så satt de flesta slagen i magen och jag orkade inte ta men körde på så gott jag kunde...tredje och sista ronden fick han in en fin smäll i sidan så jag tappade andan i någon sekund men snart var det ju klart, dessa 40 sista sekunderna gick ut på "slår du löst så slår han hårt". Det gick trots allt bra men jag var tröttare än efter en löptävling, helt klart!

In i duschen och byt tillbaka till Rockyoutfiten; jag körde nämligen i Rogers shorts som han tidigare haft på OS!
Vi tog det lite lugnt i Vanadislunden innan vi skulle vidare till nästa plats...jag var mör i kroppen och ont i kroppen men det hade varit väldigt roligt att pröva på.
Vi kom fram till nästa anhalt, nämligen Olympia Kampsportscenter. Än hade jag tydligen inte fått nog med stryk utan det var dags för lite mer.

Jag tog på mig det snygga brottardressen och trava ner till lokalen, här mötte jag Bogdan, en tidigare landslags och svensk mästare inom brottning. Jag fick instruktioner och vi körde uppvärmning som: lite löpövningar, bära runt på en i gänget, bära runt på Bogdan, kullerbytta framåt och bakåt, kräftgång, handvolt (nästa gång siktar jag på att landa på fötterna och hjula. Hjula är nog det jag är SÄMST på i hela världen. KATASTROF! Som tur var är det inte avgörande inom brottningen. Fick även lära mig några kast, det som satte sig mest i huvudet var Mara...konstigt, kan det ha med löpningen att göra? :)

När vi hade gjort övningarna skulle jag gå en match mot Bogdan. 3 ronder och jag flög runt som en vante, han "släppte in" mig några gånger så att jag fick göra några kast och testa parterrläge, över och under. Det var riktigt kul och jag såg väl ut att ha lite mer chans än i boxningen. Man bara gled mot varann pga att svetten rann men några kast och rullningar till blev det. Efter 3 ronder så fick jag 1 minut på mig att ta ut mig totalt.
Jag kämpade in i det sista men tror inte riktigt att jag orkade hela minuten men nästan. Men känslan jag fick var att jag nog ska testa det här fler gånger, brottningen kanske passar mig lite eftersom jag är lite kort, låg tyngdpunkt, kraftig nacke och har en stor envishet och vilja när jag väl har en målsättning!
BrottarDavid 2014 kanske är ett faktum?

Efter brottningen så duschade jag igen och vi gick till Vanadislunden för att ta en öl eller fler. Vi träffade på ett möhippegäng där bruden kom framskuttande och frågade om hon fick raka ett hjärta på mitt bröst, absolut sa jag och med roséglaset i ena handen och rakhyvel i andra handen så fick hon fram ett konstverk, jag var imponerad och nu har jag ett minne i flera månader tills det växt ut hehe.

Lunch på Pub Anchor, en god plankstek, massa öl, kalasdrinkar och shots dagen till ära. Vi var där med en stor andel Iron Maidenfans eftersom det var konsert på kvällen så det var bra musik som strömmade ut från högtalarna.

Efter lunch/middagen gick vi iväg till Silja terminalen för att åka på en kryssning. På den hade vi riktigt roligt och under kvällen blev jag igenkänd som Rocky Balboa på dansgolvet, några hade tydligen sett mig vid terminalen innan jag hade bytt om.

Jag måste säga att det här var en riktigt tung träningsdag och om man ska gradera så var boxningen jobbigare då man måste använda mest överkroppen vilket jag är svagast i. Brottningen var tokjobbig också men där kände jag ändå att jag kunde ge mer motstånd hela tiden.

Tack grabbar för en fantastisk helg och jag är glad att jag har sådana snälla vänner som vill se mig "lida"! Vi ses på bröllopet :)


// David


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar