torsdag 18 juli 2013

T T - träning

Nu är det inte roligare än att det betyder tisdags och torsdagsträning. För det är vad det har blivit denna veckan än så länge.
Efter knappt ha kunnat röra mig söndag eftermiddag och måndag pga träningsvärk (hänvisar till inlägg nedan från helgen) så samlade jag krafter att springa lite backe på tisdagskvällen.
Den vänstra backen som man ser hela slingan från röda stugan, den vägen springer jag upp för.
Det blev 5 x upp och nedför Hammarbybacken, bara kort uppjogg dit och promenad till affären efteråt. Den första stigningen var hemst och efter den första kändes det lite bättre, inte lätt men jag skulle kunna ha fortsatt med några till om jag haft tid.
10km på Extremen blev det idag
Igår onsdag tog jag det lugnt, hade tänkt springa men kände mig lite trött i kroppen så sparade mig tills idag. Det blev lunchlöpning och en liten variant. Jag sprang 1km på MTB spåret i Ursvik innan jag kom in på Extremebanan och såg dess 5 km skylt, alltså 10 km kvar av banan och det fick bli den delen. I början kändes det tungt och det var väldigt varmt men efter 3 km kom jag in i löpningen och det gick bättre fram till sista km. Då kände jag att vatten hade suttit fint, toktorr i munnen sprang jag vidare och trampade mig ner mot motionsgårdens mål.

När jag gått ca 100 m bestämde jag mig för att köra en km nerjogg på asfalt. Jag måste säga att det är löjligt hur lätt det kändes, joggade ned i 4.30 min / km fart och kände mig inte ens andfådd.
Så 12 km på lunchen blev det, helt ok fart, bra backlöpning och trött på flacken, inga konstigheter?!
Ursvik banprofil, vet dock ej om det är den senaste.
Imorgon kanske det blir hela 15km Extremebanan igen. Några från jobbet ska springa milen men jag behöver lite längd i benen inför nästa helg!!!

Swissalpine
Startnr: 2314 » Sundvall, David (SWE) Stockholm K42 1983 M30 10:30 Uhr 



På återseende!

// David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar