måndag 13 december 2010

Tävlingar mm

Tänkte väl dra för de intresserade lite historia =)

Har alltid tyckt om att springa och när jag var 15 så gjorde jag min debut i den omtalade tävlingen Tjurruset, kom på 200:e plats av 1000 så jag var nöjd, sprang året efter med men fick vätskebrist så vinglade in på en mindre bra placering, men inte sist iaf.

På sommaren 2009 bestämde jag mig för att göra en Svensk Klassiker, något som jag haft i tanken men inte riktigt tagit tag i. Men sagt å gjort så började jag med Lidingöloppet för att fullfölja med Vasalopp, Vätternrunda och slutligen Vansbrosimmet.
Redan i maj så bestämde jag mig för att göra om allt och då slå mina tidigare tider så nu är jag alltså på gång med min andra Klassiker! Däremellan gör jag lite andra roliga lopp och tränar för glatta livet =) Tipsa gärna om bra och roliga tävlingar!

Mål för i år: Slå mina tider i klassikern såklart och träna mer inför dessa tävlingar, har inte tränat mycket alls inför dem tidigare, om man jämför mot rekommenderat alltså.

Mina resultat 2009 - 2010:


2009 Lidingöloppet 3h04min

2010
Syaslingan ca 4h
Vasaloppet 8h 50 min
Hestra Adventure Race ca 4h 05min 
Vätternrundan ca 14h
Kolmården Adventure Race -Brutet-
Vansbrosimmet 1h 16min


Efter sommaren

Lidingöloppet 2h 46min
Höstmilen 52min


Tävlingar som kommer:

27 feb 2011 Öppet Spår - Söndag
06 mar 2011 Vasaloppscykling
27 mar 2011 Ursvik Ultra
21 maj 2011 Göteborgsvarvet
08 jun 2011 Blodomloppet Stockholm
11 jun 2011 Jättelångt - Terräng
17 jun 2011 Vätternrundan    
samt några till som jag inte skrivit...håll utkik! :)













 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar