fredag 11 oktober 2013

Torsdagsmys

Sista träningen innan Hässelbyloppet eller man kan säga sista kvalitetsträningen i alla fall. Vi körde uppjogg till Stadion och joggade runt två varv, fortsatte med löpskolning och dynamisk stretch innan vi skulle köra några korta intervaller i tänkt tävlingsfart.

Jag och tre till bildade en "under 4min/km" grupp och gav oss iväg! När man springer på bana kan man inte förlita sig på GPS:en eftersom den inte riktigt är med i kurvtagningarna utan man får kolla tiden och hur många varv man springer.

Intervallen var: 6 minuter - 3 minuter - 2 minuter. Vi höll i snitt 3.56min/km och vi höll jämna varvtider starx under 96 sekunder.

ÄNTLIGEN kändes det bra och farten var "behaglig", nu ska jag bara hålla det så i 38 minuter till på söndag. Lite ont på nedjoggen i hälsenan som senare svullnade upp lite på kvällen.

Idag vila och imorgon luuuugn jogg med någon rusch bara för att få upp pulsen och tävlingsnerverna!

Jag har 2 mål:
1. Komma under 40 min
2. Slå mitt pers, 40.39
Når jag inte mina mål 1 & 2 så kan jag inte direkt skylla på något mer än att jag tränat sämre och har lite problem med hälsenan...men har jag inte ont eller mår illa när jag kommer imål...då slutar jag springa! Jag ska ge ALLT!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar