söndag 3 april 2011

Långpass en fin söndag som denna

Hej!

Idag så var det dags för ett långpass, igentligen det första på några månader. Vätskebälte på med en flaska vatten och en med sportdryck samt busskortet ifall jag skulle behöva bryta.  Men det gick mycket bra! Skönt väder att springa i och kroppen var pigg trots att förkylningen inte lagt sig helt.

Första målet, slottet!
Jag började lugnt och hade små delmål, det första var slottet (ca 5km), det andra Reimersholme (ca 10km) och det tredje var Skanstull (ca 15km).
Det var som vanligt massor utav löpare ute och man nickade åt några iaf, det är inte så många som nickar tillbaka, men det är i och för sig rätt förståligt om de ser helt förstörda ut hehe
Riksdagshuset upp och ner =)
Från riksdagshuset längs Norr Mälarstrand var det rätt blåsigt och nu har jag även sprungit över Västerbron, den bron som är rätt omtalad under Stockholm Marathon, nu sprang jag ju inte en mara men jag tyckte att bron bjöd på en fin utsikt och lagom motstånd.
Jag halvt springer och tar kort samtidigt
Västerbron












När jag sprang runt Reimersholme var det vindstilla, i alla fall tills jag kom ca 100m in på Hornstull Strand längs Årstaviken, där blåste det friskt. Denna gång var det inte jag som sprang jättesnabbt utan faktiskt hård motvind :)
Högst upp på Västerbron
Från Skanstullsbron till Danvikstullsbron är det lite psykiskt jobbigt för jag ser ju vår lägenhet på andra sidan vattnet och jag skulle kunna vika av vid Skanstullsbron för att korta ner sträckan ca 3,5km alternativt ta färjan över och "missa" ca 2km. Men har man påböjrat något så ska man väl slutföra det så sagt och gjort sprang jag hela sträckan som planerat!
Hemma igen!

Dagens resultat
Löpning - Se karta (http://www.funbeat.se/tracks/index.aspx?RouteID=716646)
-Pulsmätaren slut på batterier,  däremot GPS på:
19.79 km, 1h 51min,
Snitthastighet 10.6km/h max hastighet 15.9km/h, 1474kcal


Gårdagens kaloriintag:
Ingen motion
1687-1405 = + 282 kcal
Detta var tack vare att jag åt lite godis och drack ett glas vin, men ibland måste man ju lyxa till det! :) Sen så visste jag ju att jag skulle springa långpass idag.



Nu väntar pastalunch och sedan iväg till Mickis föräldrar för middag och sedan kanske en spelning i Tyresö.

På återseende! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar