fredag 1 april 2011

Träning, förkylning och lite pizza

Hej hej

Idag fortsatte träningen och denna eviga kalorijakt!
På schemat stod löpning med ett intervallpass, måste säga att det var längesedan jag körde intervaller men det var roligt trots lite dis och duggregn. Hittade en bra raksträcka nedanför Danvikstullsbron som passade bra för detta pass. Det var 2km lagom uppvärmnings löpning dit och sen hem, perfekt!

Världens största kartong för en normalstor pizza
Annars så är jag rätt så förkyld, även under gårdagen och hoppas att det snart går över, imorgon är en vilodag, men kanske blir lite gym ändå. Det viktigaste är att jag blir bra så snart som möjligt så vi får se hur morgondagen slutar.
På söndag väntar ett långpass på ca 16-18km.

Nu på kvällen så var jag och Mickis sugna på något gott så vi gick till Hemma hos Kaj som ligger några 100m från oss. Det blev pizza, men bara en halv...så nästa halva blir min lunch imorgon :)
Efteråt så tog vi en promenad och det var skönt att sträcka på benen! Imorgon får vi se vad som händer, vore trevligt att åka in till stan och kanske ta en öl eller så.

Dagens resultat: Löpning -  Intervall

Uppvärmning 2km
5x(70s-50s-30s) Vila lika länge som löptiden. 
Nedjogg 2km

Totalt: 52.30 min, 6-7km,
Uppvärmning: snittpuls 155 slag/min, maxpuls 167 slag/min, 128 kcal
Intervall inkl nedjogg: snittpuls 168 slag/min, maxpuls 189 slag/min, 454 kcal


Dagens kaloriresultat

Mat:  1676 kcal
Motion: -582 kcal
Summa: 1094 kcal



1094-1405 = -311 kcal

Gårdagens kaloriresultat

Mat:  1548 kcal
Motion: -597 kcal
Summa: 951 kcal



951-1405 = -454 kcal

Nu ska det sovas men vi hörs imorrn! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar