onsdag 9 mars 2011

Tillbaka med träning och lite om helgen.

Nu så är jag tillbaka igen :)

Efter en weekend i Istanbul med härligt sällskap och god mat (!) fick jag veta att jag måste åka till Linköping för exjobb i veckan, så nu är jag här i en kompis lägenhet och är nytränad.
  
Man blir ju hungrig bara man tittar :)

Återigen till Istanbul, en storstad med många invånare, mellan 15-25 miljoner, beroende på vilken taxichafför man pratade med. Jag visste inte heller att staden har en del i Europa och en i Asien. Jag har varit i en del städer i Europa som påstås ha tokiga bilförare men här tog de priset, samtidigt så är det ju lite roligt att uppleva...så länge jag slipper köra där.

Poolen på hotellet
Två av morgnarna gick jag upp innan frukost för att simma i 45 minuter och sedan lite mer på eftermiddagarna, det var riktigt skönt och jag kände inte av min onda skuldra heller, funderar starkt på att börja simma lite mer nu i vår för det mjukar upp kroppen och ger god motion.
Dagens träning:
Idag har jag också tränat, har vilat några dagar på grund av min onda skuldra men nu var det dags att se om den höll, det gjorde den!
Jag cyklade 20 min som uppvärmning, körde biceps och triceps för att avsluta med 2000 m rodd.

Imorgon ska jag nog ut och springa, det är bara 1 och en halv vecka till seedningsloppet till Göteborgsvarvet i Mantorp. Jag ska ta mig under 47 minuter på en mil för att det skall gälla och det bör jag klara tycker jag. Ska provspringa en snabb mil i slutet av veckan för att se så att formen är bra.

Nu blir det sängen, godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar