måndag 6 maj 2013

Dag 10 - 20milsdag

Gokväll.

I morse åt jag en god frukost och visste inte riktigt vilken väg jag skulle ta, jag skulle till Västervik men vägen dit var inte så bra. Jag ändrade mig i sista sekunden och tog sikte på väg 30 mot Jönköping. Vägen är inte lika trafikerad och det är väl iaf ca 3dm väggren när man måste liggaa där.
Efter några mils trampande nådde jag Lamhult där jag tog en fika, jag pratade med en som jobbade där. Han tog fram en karta och visade bra vägar mot Eksjö och sedan kunde jag fortsätta på väg 134 mot Kisa. Det var 14 mil dit så det var bara att trampa vidare.
Kanonväder och bra vägar från Lammhult gjorde det till en bekväm resa.

Många hagar passerades men väldigt få djur, man kan undra var alla är eftersom det har varit fullt med hästar, får och kor i Skåne, Blekinge och större delen av Småland.
En annan sak som jag tänkte på va att efter Hässleholm så slutade det vara platt och skogfritt. Nu är det sega backar men bra utförskörning och mycket barrskog!

Jag hade bokat ett rum på Ulrikavägen men jag råkade knappa in Ulrikagatan på gpsen. Det blev ingen direkt felkörning men när jag kom till Kisa insåg jag att jag hade 20km kvar. Mindre roligt eftersom jag ville se hockeyn. Det var snabba 20km men när jag kom fram funkar inte TVn så jav ligger och lyssnar på radiosporten istället och äter lite godis.

Imorgon har jag inte en aning om hur långt jag ska köra,kanske blir det via Söderköping till Nyköping, ska kolla olika vägar snart. Via Linköping blir det iaf så jag får vinka åt alla mina vänner där =)

Såg för övrigt en solande grön (?) orm som jag nästan körde över, den var inte i plast! En grävling som jag tror var påkörd men den var en bit ifrån vägen och hade inga märken på sig så jag är lite osäker.
Med värmen kommer småkrypen och det gäller att hålla munnen stängd när man cyklar hehe har krockat med många flugor mm idag och 2 humlor har krockat med min hjälm, det blir bra smällar och jag är glad att de inte träffar mig i ansiktet, det skulle göra riktigt ont.

Nu blir det mer hockey och kartläsning, natti natti.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar