söndag 12 maj 2013

Långhelg utan cykling

Nu har det gått några dagar efter cyklingen och jag har fått lite distans till utmaningen Skandinaviens Tre Huvudstäder. När jag kom hem blev det dusch och tvätta kläder, packa ur väskorna och inse att jag faktiskt haft med mig för mycket, kunde allt ha sparat några gram, ca 0,5kg iaf.

Jag var lite stel i låren men i övrigt var kroppen helt ok. Inga skavsår eller nackont eller bakont! Det som var lite jobbigt var omställningen för kroppen, ha arbetat så mycket och sedan bara vila. De närmsta två dagarna tog jag det lugnt, hälsade på släkt och vänner. Men nu i veckan så återupptar jag löpningen, den saknade jag faktiskt när jag trampade runt.
Jag kör en kortdistans imorgon innan klubbtrräningen är på tisdag.

Det ska bli spännande att nästa helg springa en halvmara, Göteborgsvarvet, jag hade tänkt och persa men det får kanske vänta, vi får se. Jag har iaf en taktik som jag ska pröva för att slå mitt nuvarande pers 1:35:32. All in!
Jag avlutade helgen med en härlig söndag såsom den ska vara, frukost på terassen, gick runt i affärer och köpte en blomtrappa där jag sedan har sått sallader, timjan och gräslök. Lunch på Voltaire, en fritata med gratinerad chèvre och sallad. Till middag blev det korvpaj och till efterrätt äppelpaj med vaniljsås. Så nu är jag redo för en jobbvecka :)

Natti natti


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar