torsdag 16 maj 2013

Sista löpet innan GBG

Gokväll!

Dagens pass blev:
1km uppjogg, löpskolning. 6km i ok tempo (4.38min/km) med några fartökningar. Stel i benen efter gårdagens löp, det tar tid att komma tillbaka i bra form efter långcyklingen. Sista passet innan GBG-varvet!

Just nu kollar jag hockey och försöker planera min packning, det är inte så mycket som ska med men jag har svårt att koncentrera mig, det är ju så spännande! 

Springskor, korta tajts, strumpor och T-shirt att springa i. En överdragsjacka förutom normala kläder att ha på kvällarna. Jag tar bussen imorgon förmiddag från Stockholm - Göteborg. Kommer fram 19.10 och ska väl hämta nummerlappen direkt innan jag har uppladdningsmiddag med mina vänner jag ska bo hos. Ser fram emot helgen men känner väl inte att benen kommer hålla för ett pers. 

Jag siktar på 1.35min men tar dagen som den kommer, jag hoppas att benen vilar sig i form under morgondagen samt förmiddagen som blir lugn innan start.

Jag har för övrigt läst massor av tips mm för att se vad många skriver och kan väl säga att det är med stor överdrift många lägger på att kolhydratladda och ha med sig massa salttabletter osv. Visst att 21km är en bit men det är bara onödigt att äta upp sig för du bränner inte så mycket på den sträckan. Det är risk istället för att man får kramp eller håll för att kroppen inte är van att springa med extra vikten. 
Att äta upp sig inför ett Vasalopp är självklart men inte när du springer "endast" 21km. Det finns nog med sportdryck och banan mm i depåstoppen om man känner sig lite hungrig. 
 
Det som däremot jag håller med om är att man ska vara noga med att vätska upp, redan från imorgon men det är dock det enda jag håller med om! 

Framförallt är att man ska se fram emot loppet, värma upp ordentligt och tänka positivt! Dela upp loppet i små delar om det känns bättre och ha kul! 


Vi hörs på vägen till GBG! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar