torsdag 23 maj 2013

Försöker komma in i löpningen igen

Hej! 

De senaste dagarna har jag sprungit, försöker få in den bra känslan i löpningen igen, så som jag hade innan jag började cykla. 
Mest är det vaderna som spökar, musklerna har ju blivit ihopdragna av mycket cykling så att de växt och lite stretch vilket gör att när jag springer hugger det rätt så mycket i vaderna. Det går ju självklart att springa i alla fall men jag kan inte trycka på som förut. Som max orkar benen ca 4.35-4.50 tempo vilket är rätt stor skillnad mot tidigare. 
Den enda fördelen jag ser som märkbar är ju att jag inte blir trött när jag springer eftersom jag inte kan ta i max. Skönt att efter en mil inte vara så anfådd!

Snart blir det till att börja nöta i Hammarbybacken inför Swissalpine K42 =) Ser fram emot tävlingen som nog bjuder på en riktig utmaning, rolig tävling och underbart vacker miljö att springa i!

Imorgon blir det löpning igen eftersom det är vilodag idag pga ett styrelsemöte ikväll.

Nu är rasten slut och vi hörs snart igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar