torsdag 2 maj 2013

Dag 6 - 100mil check

Hej.

Just nu ligger jag på ett hotell i Falkenberg och har tagit en alvedon. Lite frossa i morse och snorig men halsen är lite bättre iaf!

Det var ingen frukost på vandrarhemmet så jag styrde kosan mot Göteborg. Där satte jag mig på Cappuccino och åt en foccacia och en latte, med lite mat i magen fortsatte jag vidare söder ut, passerade idrottsplatsen där man går i mål på Göteborgsvarvet. Det är bara lite mer än två veckor då jag ska gå imål där igen, tredje gången jag springer varvet =)

Jag valde att idag följa Ginstaleden till större delen men även den förvirrade mig några gånger. När jag var vilse i Möndal cyklade jag förbi huset där de spelade in serien Molanders på SVT. Riktigt snyggt hus men lite mindre än man tror. 

Men västkusten bjuder på riktigt fina cykelvägar och mindre vägar med fin utsikt. Hittills mest njutbara dagen då jag även hade lite medvind  och det är platt.

Jag tog det rätt lugnt idag och hade jag varit fågelskådare hade jag varit i extas, aldrig sett så många olika arter. Helt plötsligt får jag se en enorm sak...ko eller oxe, vad tror ni?

Annars har jag idag cyklat över 100mil sedan jag började, en milstolpe =)
Förutom min förkylning känns det bra i kroppen, lite stel i ben å jag kan väl inte påstå att det inte är smärtfritt att sitta men jag har vant mig, det är lite som när jag sprang 80km, efter ca 50km gjorde det ont men det blev inte värre, det gäller att hantera smärtan och fokusera på annat. Sjunga lite eller njuta av utsikten så trampar man på bra och glömmer bort det tunga i cyklingen.

Som sagt så rankar jag nog denna dagen som en av de bästa hittills! Den delas med Norges bergochdalbanevägar.



Vi får se hur långt jag kommer imorgon, det beror lite på vind och såklart hälsan. Det är tungt att cykla när näsan rinner och man känner sig småfebrig, man orkar inte trampa på som man vill utan måste pausa ofta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar