fredag 17 maj 2013

Mot Gbg!

Nu sitter jag på bussen, snaaart framme! Resan har gått bra men det är varmt både inne och ute, nyss visade utetemperaturen 27 grader. Jag hoppas att det inte blir lika varmt imorgon, optimalt är ca 17 och moln men det kommer inte att hända, kanske 23 och växlande molnighet. 

Känns lite bättre i benen nu men fortfarande stel, det ska nog mycket till om jag ska klara ett nytt personbästa. Får ta det som det kommer och är det tungt får jag njuta av publikens pepp och "ta det lugnt".
En fjälllöpningsbild är lite kontrast mot morgondagens sommarlöpning.

Jag hoppas kunna följa en av farthållarna i början iaf och första milen måste vara under 45min för att vara med i matchen. 
Planerar att ta en gel vid ca 10km och beroende på solen ta dricka vid 7km och 15km, kan ju bli någon extra depå om det är gassande sol.

Ikväll väntas pasta hos goda vänner och en god natts sömn, först ska vi hämta ut nummerlapparna så att allt är klart inför imorgon. 

Viktigt för min del är att vätska upp mycket och innan start ha uppvärmning på ca 2km följt att löpskolning samt stretch, sedan är det mot startfållan för att få en bra placering och stänga av eventuella känningar och ta fram pannbenet!

Nu kör vi :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar