tisdag 17 maj 2011

Xtreme Running tävling nr. 3 - Check

Godkväll.

Ja idag har det varit en jobbig löpdag. Alla dagar som jag får chans att springa är väldigt roliga eftersom jag tycker det är så skönt att komma ut i den friska luften och bara känna hur kroppen får arbeta, då njuter jag.
Men idag så sa kroppen verkligen ifrån, kände redan innan start att det skulle bli tungt..men hur tungt?

Jag började springa med en vän och redan efter 4 km så var jag tvungen att släppa hans rygg, det var i den brantaste backen i början och jag orkade inte ens jogga långsamt upp för hela. Resten kändes som en pina i benen och flåset var inte bättre heller.
Nu kanske man borde tänka på att ge upp och låta kroppen få som den vill? Men så funkar inte riktigt jag, såklart så har jag tankar på att ge upp när man knappt orkar ta sig upp för en backe, men samtidigt som mitt motto säger, efter uppförsbacke kommer nedförsbacke!
Jag kanske är lite dum som pressar mig själv hårt men desto mer nöjd blir jag efteråt. Jag är nog rätt så tävlingsinriktad hehe

MEN resultatet hur som helst blev 79.38 alltså prick 2.5 min långsammare än förra gången, tror jag kom på plats 97. Jag tror lite innerst inne att min kropp inte ville köra på mer idag eftersom Göteborgsvarvet väntar på lördag! :D

Bilder kommer imorgon!

Sov gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar