måndag 24 juni 2013

Midsommar

Hej, idag känner jag mig kanske lite ynklig men har haft lite känning i ena knät och känner mig lite svullen i halsen. Tack vare dessa faktorer det ingen träning under lördag och söndag.

Onsdagen sprang jag och Anders med Löparskolan, det var 8x1000m och jag drog i 4.33-4.40 fart. Sista träningen för dem innan examensprovet Trosaloppet nu på fredag!

I fredags, självaste midsommarafton blev det en runda ute i  Tyresö, ca 5km och sedan ett depåstopp hos några vänner som firade i närheten. Jag fick en öl som vätskekontroll och efter lite prat så tog jag mig tillbaka  7km till vårt egna midsommarfirande. Precis innan lunchen kom jag tillbaka, man kan säga att hela dagen gick i matens tecken hehe
Silltårta, sillar, lite nubbe, gott bröd, korvpaj, potatis, röror...ja det blev en god och stor lunch på altanen! Redan vid lunchtid började middagen tillagas, pulled pork på grillen som skulle vara där i minst 6 timmar och middagen blev riktigt bra med tillbehör som picklad lök och gruka, nybakt Brioche att lägga allt i...det var en god och mättande middag. Kronan på verket blev en jättegod sommartårta - RECEPT!

Snacka om att jag sov gott den natten :)

Igår var jag på Naturkompaniet för att byta min ryggsäck jag fick i 30årspresent, det var storlek L men jag skulle behöva en M.
När jag kom dit så provade jag även en annan och den satt faktiskt bättre än den jag hade fått så det blev ett byte till den istället, Osprey Kestrel 58L!

Den satt som en smäck och nu är det bara att börja vandra. Vi får väl se vad nästa vandringsäventyr blir.

Ikväll har jag styrelsemöte med FK Studenterna, imorgon ska jag och sambon träffa bröllopsfotografer och på onsdagseftermiddagen ska vi träffa han som vi hyr plats av till bröllopsfest/middag/boende.

Kanske...bara kanske ger mig ut på lite kort löpning ikväll för att se hur knät känns.


På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar