söndag 30 juni 2013

Tävlingsrapport från helgen nr 2



Vid 09.00 var startplatsen vid Globen under uppbyggnad
Tävlingsdag nr 2!

Idag så körde jag till Globen vid 09.00 för att köpa mig en startplats till Stockholm Trails 21km som började 11.00.
Min nummerlapp.
Kände av Trosas, för mig, snabba lopp och hade fortfarande träningsverk...och lite seg sedan dagen innan men fick lite bra tävlingsvibbar trots allt. Jag träffade en från FK Studenterna som skulle springa och några från Team Nordic Trail som jag pratade med i startfållan.
Team Nordic Trail var där med 56 deltagare, imponerande!

Starten gick och jag började springa på, 3.53 på första km var alldeles för snabbt och snart skulle man ju upp på hammarbybackens topp för första gången så jag saktade ned lite. Det kändes tungt, riktigt tungt i benen men jag matade på uppför och sedan nedför halva backen innan man fortsatte in i skogen i Nackareservatet.

Det var backigt, tekniskt och lite klurigt på sina ställen och jag märkte att jag inte sprungit i skogen på länge. Även om det var tungt och jag fick slita uppför var det roligt.
Jag kom sakta men säkert in i tävlingen och efter ca 8km kändes det rätt så ok att springa men det var nog för att det var lugnt ett tag framöver med backarna.
Det var i flera backar som många, inklusive jag gick och nedför hade jag ofta bättre fart och kunde ta några placeringar.
Damvinnare av hela Stockholm Challange
Är det något jag fortfarande måste öva på så är det just backar uppför, mina ben tar slut men så fort jag är uppe känns det mycket bättre.
Denna gång så stumna dock mina ben helt efter andra stigningen uppför Hammarbybacken, då hade jag sprungit 19km så det var inte så långt kvar utan jag höll ut och kom in strax under 2h!
Medaljerna delades ut av flitiga funktionärer
 Jag väntar på exakt resultat, tydligen så hade mitt chip slutat fungera så ingen sluttid och inte heller rätt efternamn har jag fått i    resultatlistan...men de jobbar på det!

I det stora hela är jag nöjd eftersom jag inte hade några tisdkrav eller liknande utan såg det här som träning inför Swissalpine om en månad. Lite förvånad om att banan var jobbigare än jag trodde men det är bara bra!




Goodiebag med smått och gott samt min medalj.

Avnjöt en pizza till lunch efteråt på kajen i Sjöstan.

På väg hem såg vi familjen sothöna med nykläckta dunbollar :)
Nu på kvällen har jag och sambon varit ute med vänner och ätit musslor på Oliver Twist, riktigt bra faktiskt :)
Dags för att sova, blir nog lite vila från löpningen till torsdag så att benen får återhämta sig lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar