tisdag 4 juni 2013

Trailtisdag!

Hej!

Igår var det ännu en stel vilodag efter maran men idag skulle det äntligen bli lite löpning igen. Min högervad har känts mer stel än den vänstra så stretchade den lite extra innan jag började springa. Idag blev det provlöpning med Stockholm Trail & Team Nordic Trail. Stockholm Trail har en tävling som ingår i Salomon Trail Tour. Tävlingen är den 30juni där jag tänkte ställa upp på 21km härlig traillöpning!
Jag i grönt närmast kameran med Hammarbybacken i bakgrunden. Till höger springer man upp när man springer RBT eller Hammarby Alpin Marathon.
Tack för de fina gåvorna! :)
Vi sprang till vänster på bilden och hade en uppvärmningssträcka på ca 2.5km och som avslutning på den skubbade vi upp på baksidan av Hammarbybacken.

När alla kommit ned halvvägs för backen på framsidan hade vi samling där vi delade in oss i tre fartgrupper, 5km, 10 eller 15km. Jag sprang i 5kmgruppen då jag tog det här som ett återhämtningspass.

Det är alltså 5kmbanan på tävligen Stockholm Trail som vi testsprang. Rötter, upp och ner, lite småblött här och var, stenigt...ja så som trail ska vara, framförallt är det Trailtastic! och en helt annan typ av löpning än att nöta asfalt eller motionsspår.
Jag ser verkligen fram emot tävlingen om några veckor!


Vi hade ett gäng trevliga orienterare från Södertörns OK som var våra guider så att vi inte skulle villa bort oss i Nackareservatet. Stigarna går huller om buller så det gäller att hålla tungan rätt i munnen även om man har karta eller sprungit där tidigare.

När jag kom hem  klämde jag i mig lite köttbullar, två persikor och ett glas mjölk...en bra middag men det blir nog en macka också, känner mig lite hungrig fortfarande.
Imorgon ska jag skaffa nytt pass, handla massa mat och åka förbi systemet och inhandla inför torsdag och i helgen då det ska bli fest. Jag fyller ju gubbe på lördag :/

Annars blir det lite löpning med klubben och vår Löparskolan imorgon, där står 6-8 x 1000m på Månza, en flack asfaltskilometer, i närheten av Stora Skuggan. Jag kommer inte att köra tävlingsfart eller så många som det står, då jag är en av träningsledarna så jag kommer stå och peppa våra adepter också!


// David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar