tisdag 19 april 2011

Xtreme Running tävling nr. 1 - Check :D

Godkväll allihop!

Tyvärr glömde jag kameran men håll till godo med text, hör gärna av er om ni vet var bilder dyker upp.
Första backen ca 400m, redan vid starten.
Nu på eftermiddagen var det dags, kände mig taggad men lite smått risig i halsen men sånt är ju bara att ignorera. Väl framme vid starten så hämtade jag nummerlappen, tog en klunk sportdryck och bytte till mina löpskor. Jag värmde upp i ca 30 sek innan jag gick fram till starten och fick min nummerlapp "blippad".
Då var man igång då, första till fjärde km på 4.43-4.50, därefter kom ju en mördarbacke, lång och den blev bara brantare ju högre upp man kom. Nu började jag förstå att det här kommer bli riktigt jobbigt och backar är min största akilleshäl inom löpningen, har för dålig teknik!
Höjdkurvor för Extreme-banan, inte så snäll syn :)
Efter ca 5km - 12km hade jag ont i vänstra benets benhinna och fotknölen på högerfoten eftersom ja vrickat den foten så många gånger. Men att försöka tänka positivt och som tur va inte vricka den denna dag så gick smärtan över, tror även att det beror på att när man ser att det bara är några få km kvar så får man INTE ge upp!

De sista kilometerna gick återigen snabbt och benen rullade på. När jag såg på klockan och att jag hade chans att komma under 1h20min var det bara att öka. Det är så skönt när man sista hundra metrarna ser målet och bara känner att nu är det bara att ge allt!

Min tid blev 1h 17min 45sek. Riktigt nöjd eftersom Extreme banan i Ursvik som sagt har ryktet att vara de 15km som är Stockholms mest utmanande.


Tack till arrangörerna och funktionärerna och vi ses på nästa deltävling om två veckor!



Dagens resultat:
Löpning - Ursvik Xtreme Running, 15 km, 77.45 min, 1091 kalorier

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar