söndag 18 september 2011


Idag så började mitt långpass direkt utanför dörren vid Luma i Hammarby Sjöstad. Jag hade planerat ett tempo på 6 min/km ut till Brevik, Tyresö.  Strax efter Björkhagen började Sörmlandsleden, den skulle jag springa på tills jag kom till Öringe, Tyresö.
                     Det var en riktigt vacker stig att springa på, väldigt tekniskt bitvis men klart värd att testa om man gillar sådan löpning. Annars är det en bra stig att ta en promenad på :)
Fin träningsanläggning vid Björhagens motionsgård.





Ännu mer vacker natur!
In och ut i en stor hage
Känns bra och fint väder


















Det kändes bra hela vägen i skogen och som sagt fin natur, små sjöar som dök upp här och var. In i hagar och jag bara njöt av att springa!

lååång uppförsbacke


Sprang förbi en fin lada på en åker


Fin grusväg och sedan in i härliga terrängen!
Vacker sjö som man passerade.
Fin grusväg och där sprang jag om två stora hästar, de hängde inte med i mitt tempo :)



Efter skogen kom asfalten, lite segt på sina ställen.
Ute på brevik går det upp och ner, här är sista backen!



Tiden det tog ut den 18/9 :)

Totala sträckan och medelhastigheten 9.9km/h som planerat

Kan varmt rekommendera att springa på Sörmlandsleden om man vill ha varierande terräng och njuta av fin natur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar