tisdag 26 mars 2013

Lunchlöpning!

Hej!

Idag var det lunchlöpning på schemat, hade tänkt mig 5x5 intervaller i ca 4.20min/km fart. Det blev nästan som jag tänkt mig. Fick med mig en kollega som sällskap och det är jättebra att ha någon som trycker på och kör på hårt, det sporrar.
Vi sprang lite fel, tanken var att springa till Brunnsviken och sedan längs med en bit för att sedan svänga tillbaka mot Ulriksdal och sedan mot Ursvik.

Men när min mobil la av efter 2km vid Friends Arena så fick vi förlita oss på oss själva, ingen av oss hade sprungit där innan så det blev lite felspring men hur som helst kom vi tillbaka till jobbet efter 40 min och när jag sedan plitade ned kartan såg jag att det blev 8.3 km.

Benen kändes väldigt bra och pigga hela tiden. Lite småtrött men i stora drag bra fart och känsla i alla intervaller!

Nu blir det sova och mot nya äventyr imorgon!

// David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar